- Odwiedziny: 649724
- Do końca roku: 108 dni
- Do wakacji: 286 dni
ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 1 W NISKU Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 i Przedszkole nr 2
-
Statystyki
RAMOWY PLAN DNIA W PRZEDSZKOLU
RAMOWY PLAN DNIA W PRZEDSZKOLU
ROK SZKOLNY 2022/2023
Godziny |
3 – 4 latki |
Godziny |
5 – 6 latki |
6:30 8:00 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne w grupie zbiorczej: zabawy dowolne podejmowane przez dzieci, wyzwalające ich aktywność. zabawy ruchowe inspirowane przez nauczyciela. Rozmowy indywidualne i zespołowe wypływające z zainteresowań dzieci. |
6:30 – 8:00 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne w grupie zbiorczej: zabawy dowolne podejmowane przez dzieci, wyzwalające ich aktywność, zabawy ruchowe inspirowane przez nauczyciela. Rozmowy indywidualne i zespołowe wypływające z zainteresowań dzieci. |
8:00 – 9:00 |
Czynności organizacyjne. Zabiegi higieniczne przed posiłkiem. Śniadanie ok.8:20 Zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłku oraz porządek wokół siebie. Zabiegi higieniczne po posiłku. |
8:00 – 9:00 |
Czynności organizacyjne. Zabiegi higieniczne przed posiłkiem. Śniadanie ok. 8:30 Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy. Zachowanie ciszy i spokoju w trakcie posiłku. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania. |
9:00–11:45 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg planów tygodniowych oraz zajęcia językowe. Kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zajęć i zabaw, stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci. Zabawy integrujące grupę. Działania plastyczno – konstrukcyjne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące percepcję słuchową i wzrokową oraz grafomotorykę. Zajęcia językowe, umuzykalniające, sprawnościowe i dodatkowe. Organizacja zajęć na świeżym powietrzu – gry, zabawy ruchowe, zajęcia przyrodnicze, wycieczki i spacery. W tym 15 min.na : „Witaminka” – spożywanie owoców, uświadamianie dzieciom wartości zdrowego odżywiania. Zwrócenie uwagi na konieczność mycia rąk przed i po posiłku. |
9:00 –12:00 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg planów tygodniowych oraz zajęcia językowe. Kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zajęć i zabaw, stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci. Zabawy integrujące grupę. Działania plastyczno – konstrukcyjne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące percepcję słuchową i wzrokową oraz grafomotorykę. Zajęcia umuzykalniające, sprawnościowe i dodatkowe. Organizacja zajęć na świeżym powietrzu – gry, zabawy ruchowe, zajęcia przyrodnicze, wycieczki i spacery. W tym 15 min.na : „Witaminka” – spożywanie owoców, uświadamianie dzieciom wartości zdrowego odżywiania. Zwrócenie uwagi na konieczność mycia rąk przed i po posiłku. |
11:45 -12:30 |
Przygotowania do obiadu. Zabiegi higieniczne przed posiłkiem. Obiad ok. 12:00 Czynności samoobsługowe i higieniczne po posiłku. Mycie zębów. |
12:00 – 12:30 |
Przygotowania do obiadu. Czynności higieniczne. Obiad ok. 12:10 Wdrażanie zasad higieny, kulturalnego zachowania się oraz kształtowanie czynności porządkowych. Mycie zębów. |
12:30 – 14:00 |
Przygotowania do odpoczynku. Czynności samoobsługowe (rozbieranie). Odpoczynek poobiedni - leżakowanie, relaks - wyciszenie, słuchanie bajek, muzyki o charakterze relaksacyjnym. Czynności samoobsługowe (ubieranie, toaleta). Dowolna działalność dzieci, zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań. |
12:30 – 13:00/13:30 |
Odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie. Dowolna działalność dzieci, zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań. Zabawy wspomagające, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. |
14:00 – 14:30 |
Podwieczorek. Zabiegi higieniczne przed i po posiłku. |
14:00 – 14:30 |
Podwieczorek. Zabiegi higieniczne przed i po posiłku. |
14:30 – 16:30 |
Zabawy wspomagane przez nauczyciela, zabawy spontaniczne w ulubionych kącikach zainteresowań lub na powietrzu. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Kontakty indywidualne z Rodzicami. Układanie i porządkowanie zabawek, porządkowanie sal. Rozchodzenie się dzieci. Od 15:30 Zabawy swobodne w grupie zbiorczej: zabawy dowolne podejmowane przez dzieci, wyzwalające ich aktywność. zabawy ruchowe inspirowane przez nauczyciela. Rozmowy indywidualne i zespołowe wypływające z zainteresowań dzieci. |
14:30 – 16:30 |
Zabawy wspomagane przez nauczyciela, zabawy spontaniczne w ulubionych kącikach zainteresowań lub na powietrzu. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Kontakty indywidualne z Rodzicami. Układanie i porządkowanie zabawek, porządkowanie sal. Rozchodzenie się dzieci. Od 15:30 Zabawy swobodne w grupie zbiorczej: zabawy dowolne podejmowane przez dzieci, wyzwalające ich aktywność. zabawy ruchowe inspirowane przez nauczyciela. Rozmowy indywidualne i zespołowe wypływające z zainteresowań dzieci. |
UWAGA! Ramowy rozkład dnia, jak sama nazwa wskazuje, jest tylko ramą dnia i może ulec zmianie ze względu na: warunki pogodowe, wizyty gości w przedszkolu, uroczystości, wycieczki, spacery, spotkania, krótszy lub przedłużający się czas realizacji tematu. |
|||
/w ramach podstawy programowej/ Język angielski – 2 razy w tygodniu po 15 min. – środa i czwartek |
/w ramach podstawy programowej/ Język angielski – 2 razy w tygodniu po 30 min.: - wtorek i czwartek Biedronki |
||
/zaj. dodatkowe/ Religia – 2 razy w tygodniu po 15 min. - czwartek. |
/zaj. dodatkowe/ Religia – 2 razy w tygodniu po 30 min. - czwartek i piątek |
||
Dodatkowe zajęcia taneczne: środa 13:30 – 14:30 (w podziale na 2 grupy) |