- Odwiedziny: 704899
- Do końca roku: 48 dni
- Do wakacji: 226 dni
ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 1 W NISKU Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 i Przedszkole nr 2
-
Statystyki
CELE DORADZTWA ZAWODOWEGO
GŁÓWNE CELE DORADZTWA ZAWODOWEGO:
- Przygotowanie uczniów VII i VIII klasy szkoły podstawowej metodami aktywnymi do wyboru kierunków kształcenia i zawodu poprzez samopoznanie, poznanie rynku pracy
- Przygotowanie uczniów do radzenia sobie z ciągłymi zmianami we współczesnym świecie
- Kształtowanie proaktywnych postaw we współczesnym świecie
- Wspieranie uczniów w doradzaniu kierunków dalszego kształcenia, wyboru zawodu i planowania kariery zawodowej oraz udzielaniu informacji w tym zakresie
- Wspieranie nauczycieli i rodziców w organizowaniu wewnętrznego systemu doradztwa zawodowego
oraz zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia
Uczeń
- Posiada informacje na temat różnych grup zawodowych (charakter wykonywanej pracy, wymagania
do konkretnego zawodu, przeciwskazania zdrowotne - Rozwija swoje zainteresowania i umiejętności, wie jak się uczyć
- Rozwija umiejętność pracy w zespole (komunikatywność, zaangażowanie, właściwe relacje społeczne
- Prezentuje postawę szacunku do pracy
- Rozwija umiejętności pracy zespołowej, przełamywania barier środowiskowych oraz kształtowania właściwych relacji społecznych
- Zna czynniki trafnego wyboru szkoły i zawodu
- Rozwija umiejętność podejmowania decyzji
- Jest otwarty i przygotowany na wyznawania współczesnego świata (gotowość do zmian)
- Posiada aktualną wiedzę z zakresu rynku edukacyjnego, rynku pracy, zawodów przyszłości, kierunków studiów
- Zna swoje predyspozycje zawodowe, mocne i słabe strony i ograniczenia, umiejętności, zainteresowania
i uzdolnienia - Posiada sprecyzowane zainteresowania, zdolności i możliwości w zakresie mocnych i słabych stron
Rodzice
- Zostaną wyposażeni w wiedzę z zakresu rynku edukacyjnego – oferty szkół, kształcenie zawodowe, zdobywanie kwalifikacji zawodowych
- Zapoznają się z lokalnym rynkiem pracy
- Zostaną uświadomieni o istotnej roli rodzica/ opiekuna prawnego w procesie przygotowania dziecka
do wyborów edukacyjno – zawodowych - Uzyskają pomoc w rozpoznawaniu predyspozycji zawodowych dziecka i wspólnym planowaniu drogi zawodowej
- Poznają czynniki ważne przy wyborze szkoły
- Zaangażują się w pracę doradczą szkoły (np. prezentują swoje zawody, zakłady pracy, hobby, zainteresowania)
- Zostaną wskazane źródła informacji – informatory, publikacje, adresy internetowe
Nauczyciele
- Współrealizują wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego w szkole
- Potrafią diagnozować potrzeby i zasoby uczniów
- Wykorzystują wiedzę o uczniu, pomagają mu określając jego ścieżkę edukacyjną i zawodową
- Umożliwiają rozwój zainteresowań, zdolności i talentów uczniów
- Realizują tematy zawodoznawcze
- Wspierają rodziców w procesie doradczym, udzielają informacji sugerując pracę ze specjalistą
- Włączają przedstawicieli instytucji i zakładów pracy w proces orientacji i doradztwa zawodowego w szkole
- Wyposażeni w materiały dydaktyczne, pakiet narzędzi diagnostycznych na poziomie VII i VIII klasy szkoły podstawowej, scenariusze zajęć do prowadzenia zajęć z doradztwa zawodowego
- Zapewnienie dostępu do aktualnych informacji z zakresu doradztwa zawodowego
– n.p. strony ORE - analizują losy absolwentów